هر سایت تجارت الکترونیکی برای ارتباطات و حفظ فضای رقابتی، ویژگی های خاص خود را دارد که در این مقاله به برخی نکات بازاریابی آنلاین اشاره شده است. در طراحی های به روز وب سایت تجارت الکترونیکی، مواردی همچون؛ انیمیشن، پیش نمایش 360 درجه محصول ، فیلترینگ پیشرفته و جستجوی محصول پویا به کار می رود. با این حال ، موارد مذکور، نشان دهنده کیفیت و سابقه فروش قابل قبولی از سایت نیستند.
در اینجا به برخی فاکتورهای کلیدی در طراحی وب سایت جهت تحقق اهداف مارکتینگی، اشاره شده است...
 

آیا می دانید طراحی سایت، یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که می توانید از آن برای رسیدن به اهداف بازاریابی دیجیتال استفاده کنید؟ همچنین آیا می دانید که بسیاری از بازاریاب های دیجیتال در راستای افزایش فروش و نرخ بازگشت سرمایه خود شکست می خورند؛ زیرا، از اهمیت ارتباط میان طراحی وب سایت با استراتژی های بازاریابی دیجیتالی باخبر نبودند؟

اینستاگرام، به عنوان چهارمین نرم‌افزار پرهوادار موبایل، شناخته شده است که ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر در آن عضویت دارند و هم اکنون بیش از هفتاد و پنج درصد از کسب و کارهای موجود، از طریق بازاریابی در اینستاگرام به اهداف تجاری خود می رسند. در حال حاضر بیشترین فرصت های تبلیغاتی مشاغل، دراین پلتفرم وجود دارد که در ذیل به پانزده مورد از مهمترین نکات  جهت اجرای یک کمپین بازاریابی موفق در اینستاگرام، پرداخته می شود.

وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود، سبک های متفاوتی در قالب هایی گوناگون از سبک کلاسیک، مینیمال، مدرن و غیره مطرح هستند که ظاهر نهایی سایت را تعیین می کنند. این درحالیست که یک طراحی عالی در نگاه اول نمایان گر مشخصاتی همچون سبک شخصی، سیر کاری و هویت تجاری شما می باشد و هدف اصلی، تاثیرگذاری به روشی قابل درک است.

چگونه عنوان جذاب بنویسیم؟

عنوان ها و سر تیتر ها برای سایت ها، مانند ویترین برای مغازه ها هستند! در ادامه مقاله به توضیح این موضوع میپردازیم.

یک تست ساده انجام دهید؛

همین الان درمورد چیزی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در موردش بدانید، فکر کنید. آن را در سایت گوگل جستجو کنید و در نتیجه نمایش داده شده‌، بر روی لینک‌هایی که فکر می‌کنید به شما اطلاعات مورد نیازتان را می دهد کلیک کنید‌.

چقدر زمان برد تا این اطلاعات را پیدا کنید؟ آیا این کار آسان و راحت بود یا سخت و وقت گیر؟ آیا به راحتی توانستید به بخش های مختلف سایت سر بزنید؟

شنیدید میگن " لیلی را از چشم مجنون باید دید یا اینکه علف باید به دهن بزی شیرین بیاد ! " هر دوی این ضرب المثل ها این موضوع را بیان می کند که طراحی سایت شما، باید به دل کاربرانتان بنشید نه صاحب سایت !
چندین عامل وجود دارد که نه تنها در ظاهر سایتان (زیبایی در طراحی سایت شما) ، بلکه در عملکرد و سرعت سایت شما تاثیر میگذارد (راحت بودن کار با سایتتان و در اصطلاح user friendly بودن سایت).

مانند هر فعالیت دیگری در حوزه طراحی سایت نیز هم شرکت‌های طراحی سایت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و هم شرکت‌هایی که در این زمینه حرفه‌ای نیستند و با مبالغ اندک سایت‌های ضعیفی طراحی میکنند. بسیاری از صاحبان مشاغل که به دنبال داشتن یک سایت برای خود هستند، از ما این سوال را می‌پرسند که چه چیزی شرکت شما را خاص کرده است؟ چرا گاها هزینه طراحی سایت شما از برخی از شرکت‌های دیگر بیشتر است؟ 

طراحی سایت مانند صنعت مد و لباس پیوسته در حال تغییر است. وقتی از طراحی ‌سایت تاثیرگذار صحبت می‌کنیم شک نکنید که اولین قدم در رسیدن به موفقیت این است که وب‌سایت شما همیشه به روز و مطابق نیازهای زمان خود باشد. همانطور که وقتی به یک مصاحبه کاری می‌روید به طور یقین می‌خواهید بهترین طراحی و نمونه کار خود را ارائه دهید. برای این منظور 5 نکته درباره طراحی سایت را به خاطر داشته باشید:
طراحی سایت حرفه ای

1- محتویات وب‌سایت خود را منظم نگه دارید.
محیط اطراف ما بی‌نظم شده‌اند و وب‌سایت‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند؛ تبلیغات، بنرها، علامت‌ها و ... همه جا را پر کرده‌اند و باید اعتراف کنیم گاهی بیش از اندازه‌اند. پس چرا به بازدیدکنندگان وب‌سایت خود این فرصت را ندهیم که مدتی از همه این مسائل دور باشند و نفس راحتی بکشند؟! استفاده از طراحی‌های مسطح (Flat) و ساده همچنین فضاهای سفید می‌تواند کاربران را بسیار خوشحال کند. سعی کنید همه چیز را بسیار ساده و یا حتی در سایز کوچک نگه دارید درحالیکه فقط محتوای اصلی و مهم مدنظرتان، بدرخشد. گاهی اوقات کم در واقع زیاد است....

راه‌اندازی کسب و کار آسان نیست و لیست کارهایی که باید انجام گیرد طولانی هستند اما این موضوع نباید بهانه‌ای برای کوتاهی شما در حضور آنلاین‌تان گردد. راه‌اندازی وب‌سایت برای مقاصد قوی و حرفه‌ای شما و تاثیرگذاری بر مشتریان حیاتی است