طراحی سایت چرا اهمیت دارد؟

یک تست ساده انجام دهید:
همین الان درمورد چیزی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در موردش بدانید، فکر کنید. آن را در سایت گوگل جستجو کنید و در نتیجه نمایش داده شده‌، بر روی لینک‌هایی که فکر می‌کنید به شما اطلاعات مورد نیازتان را می دهد کلیک کنید‌. چقدر زمان برد تا این اطلاعات را پیدا کنید؟ آیا این کار آسان و راحت بود یا سخت و وقت گیر؟ آیا به راحتی توانستید به بخش های مختلف سایت سر بزنید؟


اگر شما می توانید به راحتی و سریع به اطلاعات مورد نیازتان دست پیدا کنید، یعنی آن سایت به خوبی طراحی شده است. نکته‌ی دیگری که در مورد این نوع طراحی سایت حائز اهمیت است، این است که بسیار کاربر پسند و مفید می باشد یعنی وقتی کاربر وارد سایت می شود، به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را در سایت پیدا میکند، در این مورد در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

طراحی سایت خوب بسیار مهم است چون نشان می دهد که آیا کاربر به سرعت چیزی را که به دنبالش میگردد را در سایت شما پیدا می کند یا نه؟ اگر این فرایند سخت و طاقت فرسا باشد، تعجبی ندارد که کاربر از سایت شما خارج شود و در سایت دیگری دنبال مطلب دلخواه خود بگردد – که این یعنی بدشانسی! یک طراحی سایت خوب، باعث می شود مطالب به خوبی قابل درک باشند و به راحتی قابل دسترس باشند، یعنی به کاربر کمک می کند که سریع خواسته اش را پیدا و خیلی آسان از آن استفاده کند.

اگر احساس می‌کنید طراحی سایت شما خیلی به یک طراحی سایت ایده آل نزدیک نیست، پس شما رو دعوت به خواندن ادامه مطلب می کنم! چرا که به خوبی می توانید این مشکل راه حل کنید.

زیبایی سایت

نکته‌ی واضح در مورد طراحی سایت این است که باید ظاهر خوب و زیبایی داشته باشد، اما به هیچ عنوان نباید قابلیت های سایت فدای زیبای سایت شود چون کاربردی بودن سایت بسیار مهم است!


سازمان دهی و مرتب بودن سایت
هر چیزی در سایت باید در جای منطقی خود باشد، دقیقا مثل خانۀ شما. چون باعث می شود بازید کننده سایت شما، اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند. مسیر‌های موجود در هر صفحه از سایت شما، باید بسیار معقولانه و متوازن طراحی شده باشد. مطالب سایت باید به گونه ای براساس سایز و موقعیت طراحی شده باشد که به خوبی بتوان مطالب اصلی را از فرعی تشخیص داد. هر چیزی در صفحه سایت شما باید هدف دار باشد. ما فقط چند ثانیه فرصت تاثیرگذاری داریم، اگر سایت به خوبی سازمان دهی و طبقه بندی نشده باشد بازدید کننده می پرد!

تصاویر مجذوب کننده
شما در طراحی سایت خود نیاز به تصاویر مجذوب کننده دارید تا کاربر وادار شود وارد سایت شما شود. همه چیز در اینترنت تصویرهای معمولی و یکسانی در ذهن مخاطب ایجاد می کند، اما با استفاده از عکس و فیلم می توانید متفاوت از بقیه ظاهر شوید! نمایش اسلاید، گالری عکس‌ها و حتی فیلم‌های آپارات و یوتیوب (این فیلم ها می تواند به عنوان بخشی از نتیجه جستجو‌ها از سایت‌های آپارات یا یوتیوب، نماش داده شود)

همه‌ی مطالب بالا باهم
طراحی سایت است که تعیین می کند یک کاربر در سایت بماند یا خارج شود – به همین راحتی! اگر واقعا خواستار ماندن کاربر در سایت خود باشید، قطعا سعی می‌کنید که اعتماد او را جلب کرده و در او یک حس مثبت نسبت به سایت خود ایجاد کنید، همچنین شرایط دسترسی آسان و سریع کاربر به اطلاعات دلخواهش را فراهم می‌کنید. البته خیلی واضح هست که، این نکات بیشتر شبیه به کد‌ها و استاندارد‌هایی است که برای طراحی سایت باید رعایت شود، اما این ها نکاتی هستند که بازدیدکنندگان به خوبی توسعه دهندگان، نمی بینند و متوجه آن نمی شوند.
به این نکات به خوبی فکر کنید و و چند دقیقه را صرف بررسی طراحی سایت خود بکنید تا آن طراحی که دوست دارید را انجام دهید، اگر موفق نشدید با ما در ارتباط باشید.

منابع

لینک دائمی به این مطلب:


نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.