بازاریابی دیجیتال و طراحی سایت؛ ارتباط میان مولفه های آن ها

اگر بازاریاب دیجیتال هستید و هنوز تاثیر استراتژی های بازاریابی در طراحی سایت را نمی دانید، نباید انتظار بازدهی بیشتری ازاهداف بازاریابی خود داشته باشید!
اهمیتی ندارد که به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، چه میزان استراتژی های محکم و بدون عیبی داشته باشید؛ اگر وب سایت شما طراحی به روزی نداشته باشد، استراتژی های بازاریابیتان به کارتان نمی آید!
همچنین داشتن یک برنامه مارکتینگی قوی که تلفیقی از مولفه های دیجیتال مارکتینگ می باشد، شما را به اهداف مارکتینگیتان نزدیک تر می کند.
ما در این مقاله به معرفی و چگونگی برقراری ارتباط میان مولفه های بازاریابی دیجیتال و طراحی سایت می پردازیم.

١) طراحی وب سایت

از آنجا که طراحی وب سایت اولین نقطه تماس با مشتریان بالقوه است ، در یک کمپین بازاریابی دیجیتال، نیز نقشی اساسی دارد؛ بنابراین، برای ایجاد تاثیر مثبت روی ذهن خواننده، لازم است در طراحی هر چه بهتر سایت خود تلاش کنید.
نحوه طراحی وب سایت شما چیزهای زیادی در مورد شما می گوید که حرفه ای بودن و شهرت شما در بازار را نشان می دهد.
یک وب سایت با طراحی ضعیف ، سیگنال منفی را برای مشتریان بالقوه شما ارسال می کند. در صورتی که وب سایت شما به خوبی طراحی نشده باشد، موتورهای جستجو نیز رتبه شما را بسیار پایین تر از سایت های دیگر نشان می دهد.

٢) بهینه سازی موتورهای جستجو گر (سئوی سایت)

سئو، بهینه سازی محتوای وب سایت است که در جهت رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی آنلاین عمل می کند و از مولفه های اصلی دربازاریابی دیجیتال به حساب می آید که باید هنگام طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد. مهم نیست که وب سایت شما از نظر بصری قابل توجه باشد ، اگر در صفحات نتایج موتور جستجو، رتبه بالایی نداشته باشد ، مشتریان بالقوه آن را پیدا نمی کنند.
هنگام برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی دیجیتال ، به دنبال یک آژانس بازاریابی دیجیتال حرفه ای باشید که از دانش کافی در مورد عملکرد جستجوگرها بهره مند باشد و به سایت شما کمک کند تا در صفحات نتیجه جستجو، رتبه برتری کسب کنید و در معرض دید بیشتری از کاربران قرار گیرید.
همچنین، نکات سئو شامل موارد زیر، نیز می باشد:

  • ایجاد محتوا با کیفیت بالا
  • افزایش سرعت صفحه
  • رضایت کاربر
  • بک لینک از وب سایت های معتبر


٣) الگوریتم موبایل فرندلی

در سال 2015 ، گوگل اعلام کرد که از الگوریتم موبایل فرندلی، در رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. در طی پنج سال گذشته تعداد افرادی که از طریق تلفن همراه خود جستجوهای آنلاین انجام می دهند، افزایش یافته است. در حقیقت، جستجوهای تلفن همراه بیش از نیمی از کل ترافیک وب را تشکیل می دهند. بنابراین اگر محتوای صفحات وب شما به درستی در دستگاه های تلفن همراه بارگذاری نشود ، ممکن است نیمی از مشتریان خود را از دست دهید وگوگل نیز، رتبه سایت شما را پایین می آورد.


٤) سرعت سایت

داشتن محتوای گیرا و اصیل به تنهایی کافی نیست؛ زیرا، اگر صفحه شما به کندی باز شود ، کاربران زیادی را از نعمت استفاده از محتوای خود بی بهره می کنید. اگر بارگذاری سایت، بیش از سه ثانیه طول بکشد، افراد بسیاری از سایت شما خارج می شوند که می تواند به معنی کاهش چشمگیر بازده کسب و کار شما باشد.
از آنجا که مولفه سرعت در سئوی سایت تاثیر شگرفی می گذارد، یک وب سایت با سرعت بارگذاری آهسته رتبه کمتری را در موتورهای جستجو برای شما به ارمغان می آورد که در بازاریابی شما تأثیر منفی می گذارد.

٥) بازاریابی محتوا

اگر شما قصد دارید که رتبه سایت خود را از میان سایر سایت ها برتری داده و کیفیت بالایی از وب سایت خود ایجاد کنید، باید محتوای باکیفیت را ضمیمه تکنیک های بازاریابی خود کنید.
 همچنین داشتن محتوای اصیل به تنهایی کافی نیست؛ بلکه، به کار بردن کلمات کلیدی نکته مهمی است که مورد توجه کاربران در هنگام جستجوی آنلاین قرار می گیرد.

طراحی وب سایت، نقش یه سزایی در موفقیت یک کمپین بازاریابی دیجیتال دارد؛ بنابراین، رعایت نکات طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال وادغام آن ها با یکدیگر، شما را در این امر یاری می دهد.
 

لینک دائمی به این مطلب:


نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.